• 2109
  • 4481
پلیمر و کاربرد آن در صنعت ساختمان

پلیمر و کاربرد آن در صنعت ساختمان

اتیلن قیمت اتیلن با توجه به تفاوت شکاف بین عرضه و تقاضای این محصول، همچون ماه آوریل در ماه می نیز بدون تغییر بوده و دارای روندی با ثبات بوده و حدودا بین قیمت‌های 1145 تا 1165 دلار به ازای هر تن معامله شده است. قیمت اکثر محصولات پلیمری که در هفته ی گذشته با شیب کمی نزولی بود ، در هفته جاری همه‌ی محصولات پلیمری با کاهش قیمت همراه بودند و دلیل عمده آن نیز کاهش تقاضای سنتی بازار بوده است؛ که حتی تقویت قیمت نفت در این هفته نقش موثر نداشت و در شرایط به وجود آمده تغییری در بازار جهانی پلیمرها حاصل نکرد. در هفته جاری قیمت اکثر کالاها نزولی بود، البته کاهش تقاضای سنتی در این فصل نقش به سزایی داشتند. پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی قیمت کالاهای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی به دلیل کاهش تقاضای کوتاه مدت با نزول همراه بود که البته با توجه به ثبات قیمت نفتا از آغاز سال 2016 تاکنون انتظار کاهش قیمت این محصول از سوی بخش تقاضا در ادامه سال نیز است.

پلی پروپیلن محصولات پلی پروپیلن نیز پس از گذراندن دوره اوج تقاضا؛ مواجه شدن با کاهش تقاضا و افزایش عرضه با کاهش قیمت مواجه بودند که نمی توان کاهش تقاضای اندونزی و کاهش تقاضای بخش کشاورزی را در کاهش نرخ این محصولات نادیده گرفت. پلی استایرن قیمت محصولات پلی استایرن با بیشترین کاهش همراه بودند که از سویی نرخ خوراک ارزان نسبت به گذشته باعث شد شرکت¬های تولید کننده نرخ محصولات خود را کاهش دهند از سوی دیگر 6 برابر شدن حجم واردات کشور کره¬جنوبی از آمریکا و همچنین 4 برابر شدن حجم واردات کشور چین از دلایل افت قیمت شدید این محصولات است.

PVC معاملات کالای PVC این هفته در بازار های آسیایی همراه با افت تقاضا بود که ماحصل آن چیزی جز کاهش قیمت 10 دلاری این محصول در بازار نبود از سویی با کاهش مصرف در کشور هند به عنوان یکی از مشتریان عمده این محصول به دلیل بارش باران های موسمی و فصلی و البته واردات بالای این کشور در ماه آوریل و داشتن ذخیره مناسب برای ماه می و از سوی دیگر کاهش تقاضای سنتی اکثر مصرف کنندگان این محصول در این برهه از زمان؛ دلایل اصلی کاهش قیمت در این هفته بوده‌اند. انتظار می‌رود قیمت PVC تا ماه ژوئن با توجه به کاهش عرضه آن در نیمه دوم ماه می تا ماه ژوئن ثابت بماند و تصمیم گیری در خصوص قیمت های این محصول برای ماه‌های آتی در کنفرانس صنعت پتروشیمی آسیا در هفته آینده و پس از بررسی پیشنهادات از سوی تولیدکنندگان صورت خواهد گرفت. PET گرید بطری کالاهای PET گرید بطری به دلیل افزایش تقاضا با افزایش 8 دلاری همراه بود که این افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضای کشورهای اندونزی و تایلند به دلیل نزدیکی ماه رمضان است. 

اتیلن قیمت اتیلن با توجه به تفاوت شکاف بین عرضه و تقاضای این محصول ، همچون ماه آوریل در ماه می نیز بدون تغییر بوده و دارای روندی با ثبات بوده و حدودا بین قیمت‌های 1145 تا 1165 دلار به ازای هر تن معامله شده است. قیمت اکثر محصولات پلیمری که در هفته‌ی گذشته با شیب کمی نزولی بود، در هفته جاری همه¬ی محصولات پلیمری با کاهش قیمت همراه بودند و دلیل عمده آن نیز کاهش تقاضای سنتی بازار بوده است؛ که حتی تقویت قیمت نفت در این هفته نقش موثر نداشت و در شرایط به وجود آمده تغییری در بازار جهانی پلیمرها حاصل نکرد.

در هفته جاری قیمت اکثر کالاها نزولی بود، البته کاهش تقاضای سنتی در این فصل نقش به سزایی داشتند. پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی قیمت کالاهای پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی به دلیل کاهش تقاضای کوتاه مدت با نزول همراه بود که البته با توجه به ثبات قیمت نفتا از آغاز سال 2016 تاکنون انتظار کاهش قیمت این محصول از سوی بخش تقاضا در ادامه سال نیز است. پلی پروپیلن محصولات پلی پروپیلن نیز پس از گذراندن دوره اوج تقاضا؛ مواجه شدن با کاهش تقاضا و افزایش عرضه با کاهش قیمت مواجه بودند که نمی توان کاهش تقاضای اندونزی و کاهش تقاضای بخش کشاورزی را در کاهش نرخ این محصولات نادیده گرفت. پلی استایرن قیمت محصولات پلی استایرن با بیشترین کاهش همراه بودند که از سویی نرخ خوراک ارزان نسبت به گذشته باعث شد شرکت‌های تولید کننده نرخ محصولات خود را کاهش دهند از سوی دیگر 6 برابر شدن حجم واردات کشور کره‌جنوبی از آمریکا و هم چنین 4 برابر شدن حجم واردات کشور چین از دلایل افت قیمت شدید این محصولات است.

PVC معاملات کالای PVC این هفته در بازار های آسیایی همراه با افت تقاضا بود که ماحصل آن چیزی جز کاهش قیمت 10 دلاری این محصول در بازار نبود از سویی با کاهش مصرف در کشور هند به عنوان یکی از مشتریان عمده این محصول به دلیل بارش باران های موسمی و فصلی و البته واردات بالای این کشور در ماه آوریل و داشتن ذخیره مناسب برای ماه می و از سوی دیگر کاهش تقاضای سنتی اکثر مصرف کنندگان این محصول در این برهه از زمان؛ دلایل اصلی کاهش قیمت در این هفته بوده¬اند. انتظار می¬رود قیمت PVC تا ماه ژوئن با توجه به کاهش عرضه آن در نیمه دوم ماه می تا ماه ژوئن ثابت بماند و تصمیم گیری در خصوص قیمت های این محصول برای ماه‌های آتی در کنفرانس صنعت پتروشیمی آسیا در هفته آینده و پس از بررسی پیشنهادات از سوی تولیدکنندگان صورت خواهد گرفت. PET گرید بطری کالاهای PET گرید بطری به دلیل افزایش تقاضا با افزایش 8 دلاری همراه بود که این افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضای کشورهای اندونزی و تایلند به دلیل نزدیکی ماه رمضان است. 
 به گزارش اینپیا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود جمشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و دبیر کنفرانس در اولین کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان که امروز در تالار امام خمینی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد در خصوص محورهای کنفرانس گفت: نقش پلیمر در بتن و محصولات سیمانی، کامپوزیت‌های پلیمری، فناوری نانو در پلیمرهای ساختمانی، فناوری‌های نوین پلیمری در صنایع راه و ساختمان، استاندارد مقررات ملی و بین‌المللی ساختمانی، رنگ و مواد افزودنی، بررسی رفتار پلیمرهای ساختمانی، محیط زیست و توسعه پایدار در صنایع راه و ساختمان، عایق‌های حرارتی پلیمری و صرفه‌ جویی در مصرف انرژی محورهای کنفرانس پلیمر است.

وی در خصوص اهداف کنفرانس بیان کرد: تبیین و تقویت جایگاه پلیمر در صنعت ساختمان تبیین جایگاه پلیمر در مقررات ملی ساختمان، تقویت دو رشته بزرگ عمران و پلیمر در سطوح صنعتی و آکادمیک پایه‌گذاری یک علم بین رشته‌ای و کاربردی، آزمایشگاه مرجع مصالح ساختمانی پلیمری و جهت‌دهی به تحقیقات آکادمیک برای رفع نیازهای واقعی صنعت از جمله اهداف این کنفرانس به شمار می‌آید. جمشیدی در خصوص کاربردهای پلیمر در صنعت ساختمان عنوان کرد: کاربرد بتن و کامپوزیت‌های سیمانی، کاربرد به صورت قطعات پلاستیکی و لاستیکی، چسب درزگیرها و رنگ و پوشش، عایق‌های حرارتی و رطوبتی، لوله‌های پلیمری انتقال آب فاضلاب و ژنوسینتیک‌ها را می‌توان از کاربردهای پلیمر در صنعت ساختمان دانست.

وی افزود: برای کاهش معضلات صنعت لازم است یک کمیته راهبردی تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم موضوعات را پیگیری کنیم. دبیر اولین کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان یادآور شد: برای برگزاری این کنفرانس 8 دانشگاه برتر کشور به دانشگاه علم و صنعت ایران کمک کردند. روش‌های نوین به جای روش‌های سنتی در صنعت ساختمان در ادامه کنفرانس محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: باید به فناوری‌های نوین توجه ویژه‌ای داشته باشیم. چرا که نمی‌توانیم خودمان را به مصالح سنتی محدود کنیم.

همچنین تجربه بین‌المللی شدن نشان می‌دهد که توسعه و رشد اقتصادی با محدود شدن در روش‌های سنتی میسر نیست اگر بخواهیم به رشد اقتصادی 5 درصد برسیم باید به تکنولوژی‌های نو اهمیت دهیم. وی ادامه داد: با توجه به جایگاهی که در آن قرار داریم از روش‌های راهبردی حمایت می‌کنیم و زمینه توسعه پایدار را فراهم می‌کنیم. دومین مصرف پلیمر و پلاستیک‌ها در صنعت ساختمان مهدی نکومنش حقیقی رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و رییس انجمن مهندسی پلیمر اظهار داشت: تولید جهانی مواد پلاستیکی و پلیمری بسیار بالا است که دو پنجم آن‌ها در بسته‌بندی استفاده می‌شود اما دومین مصرف پلاستیک‌ها و پلیمرها در صنعت ساختمان است و سهم شناخته‌شده‌ای در این صنعت برای آن‌ها وجود دارد. وی ادامه داد: پلیمرها از سقف تا زیر کف در یک ساختمان مدرن نقش دارند و این به علت ویژگی‌های کیفیتی، انرژی قیمت مناسب و سهولت استفاده از پلیمرها است. رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در خصوص راهکارهایی برای استفاده‌ای بیشتر از پلیمرها بیان کرد: ایجاد فرهنگ استفاده، به‌کارگیری ابزار دانشی در تبیین موضوع (معضل انرژی و محیط زیست)، ترویج موضوع، وضع قوانین و مقررات و کار خستگی‌ناپذیر که از اهداف مورد نظر در اقتصاد مقاومتی است از راهکارهای مورد استفاده در این بحث است.

قیمت اتیلن در ماه می، روند ثبات خود را که از ماه گذشته آغاز شده بود حفظ کرد و همچنان بدون تغییر بوده و حدودا بین قیمت‌های 1145 تا 1165 دلار به ازای هر تن معامله شده است. قیمت محصولات پلیمری که در هفته های گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت نفت قرار داشتند و شاهد توقف نزول آنها بودیم، در هفته جاری دارای ثبات نسبی بر اثر تغییرات کم قیمت نفت بودند و با توجه به عرضه و تقاضای منطقه‌ای کاهش یا افزایش داشتند.
در هفته جاری تغییراتی در قیمت کالاها ایجاد شد که با توجه به عرضه و تقاضای کالاها یک سو نبودند. در کالای پلی اتیلن سبک خطی افزایش 40 دلاری ایجاد شد که تعطیلی کارخانه شنهوا چین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن به دلیل گذراندن دوره تعمیر و نگهداری و کاهش عرضه در این افزایش قیمت تاثیر بسزایی داشت. 

قیمت اتیلن در ماه می، روند ثبات خود را که از ماه گذشته آغاز شده بود حفظ کرد و همچنان بدون تغییر بوده و حدودا بین قیمت‌های 1145 تا 1165 دلار به ازای هر تن معامله شده است. قیمت محصولات پلیمری که در هفته های گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت نفت قرار داشتند و شاهد توقف نزول آنها بودیم، در هفته جاری دارای ثبات نسبی بر اثر تغییرات کم قیمت نفت بودند و با توجه به عرضه و تقاضای منطقه‌ای کاهش یا افزایش داشتند. در هفته جاری تغییراتی در قیمت کالاها ایجاد شد که با توجه به عرضه و تقاضای کالاها یک سو نبودند.
در کالای پلی اتیلن سبک خطی افزایش 40 دلاری ایجاد شد که تعطیلی کارخانه شنهوا چین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن به دلیل گذراندن دوره تعمیر و نگهداری و کاهش عرضه در این افزایش قیمت تاثیر بسزایی داشت.
قیمت اتیلن در ماه می، روند ثبات خود را که از ماه گذشته آغاز شده بود حفظ کرد و همچنان بدون تغییر بوده و حدودا بین قیمت‌های 1145 تا 1165 دلار به ازای هر تن معامله شده است. قیمت محصولات پلیمری که در هفته های گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت نفت قرار داشتند و شاهد توقف نزول آنها بودیم، در هفته جاری دارای ثبات نسبی بر اثر تغییرات کم قیمت نفت بودند و با توجه به عرضه و تقاضای منطقه‌ای کاهش یا افزایش داشتند.
در هفته جاری تغییراتی در قیمت کالاها ایجاد شد که با توجه به عرضه و تقاضای کالاها یک سو نبودند. در کالای پلی اتیلن سبک خطی افزایش 40 دلاری ایجاد شد که تعطیلی کارخانه شنهوا چین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن به دلیل گذراندن دوره تعمیر و نگهداری و کاهش عرضه در این افزایش قیمت تاثیر بسزایی داشت. 
قیمت اتیلن در ماه می، روند ثبات خود را که از ماه گذشته آغاز شده بود حفظ کرد و همچنان بدون تغییر بوده و حدودا بین قیمت‌های 1145 تا 1165 دلار به ازای هر تن معامله شده است. قیمت محصولات پلیمری که در هفته های گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت نفت قرار داشتند و شاهد توقف نزول آنها بودیم، در هفته جاری دارای ثبات نسبی بر اثر تغییرات کم قیمت نفت بودند و با توجه به عرضه و تقاضای منطقه‌ای کاهش یا افزایش داشتند. در هفته جاری تغییراتی در قیمت کالاها ایجاد شد که با توجه به عرضه و تقاضای کالاها یک سو نبودند.
در کالای پلی اتیلن سبک خطی افزایش 40 دلاری ایجاد شد که تعطیلی کارخانه شنهوا چین با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن به دلیل گذراندن دوره تعمیر و نگهداری و کاهش عرضه در این افزایش قیمت تاثیر بسزایی داشت. 
متن کامل در: http://inpia.ir/shownews/5

سه شنبه 28 اردیبهشت 1395

اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

اطلاعات تماس

دفتر مشهد

تلفن: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۶ ۸۱ - ۳

فکس: (۰۵۱) ۳۶ ۵۱ ۳۸ ۶۲

کد پستی: ۹۱۹۸۱-۷۴۴۵۹

آدرس : بزرگراه آسیایی، آزادی ۱۳۱، تقاطع چهارم

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۹۳ ۳۱

دفتر تهران

تلفن: (۰۲۱) ۷۷ ۳۳ ۳۳ ۳۱

فکس: (۰۲۱) ۷۶ ۷۹ ۰۹ ۸۶

کد پستی: ۱۶۵۸۷-۴۹۸۵۹

آدرس : خیابان اتحاد، خیابان هشتم غربی، شماره ۲۳

موبایل: ۰۹۱۲ ۷۳۳ ۵۲ ۳۳